Avsluta nu med dessa användbara sluta röka lösningar


Så många rökare vill stoppa sin skadliga vana. Rökning är katastrofalt för din hälsa och kan orsaka allvarliga, långvariga skador på lungorna och andra organ. Läs den här artikeln för att lära dig hur du slutar din rökvanor för evigt.

Ett sätt att öka din framgång med att sluta röka är att bygga en lista med goda och dåliga föreningar med att sluta. Att skriva ut fördelarna kan hjälpa till att belysa fördelarna med de åtgärder du vidtar. Dina ansträngningar blir lättare på det här sättet eftersom du kommer att vara fokuserad på ditt mål.

TIPS! Kan hypnos fungera för dig? Många har haft det lättare att sluta röka efter att ha besökt en hypnotisör. Den professionella kan komma in i dig och sedan ge dig positiva bekräftelser.

När du känner lusten till en cigarett, ställ in en viss tid som du får dig att vänta. Få dig att göra någon annan aktivitet först, till och med bara ta en promenad runt huset eller dricka en kopp te. Ibland räcker det med att försena rökning för att förhindra att du tar det puffet. Även om du så småningom ånger dig kan den här metoden hjälpa dig att minska avsevärt.

Förstå att sluta röka kommer att ta lång tid att realisera. Att ge upp nikotin är en långsam process. Ta saker steg för steg för att maximera din chans för framgång. Fokusera på att komma igenom denna dag. Ibland, påminn dig också om att om du kan komma igång i dag blir det mycket lättare att komma igenom i morgon.

Om du försöker sluta röka, ta saker en dag i taget. Tänk inte på att sluta för evigt; istället fokusera på idag. Att nå ditt mål en dag i taget är lättare att hantera mentalt och fysiskt. När du är bekväm med det engagemang du har att sluta kan du sätta långsiktiga mål.

TIPS! Nå ut till dina vänner och familj för att få stöd när du bestämmer dig för att sluta röka. Gör dem medvetna om att deras stöd är nyckeln, men att de inte bör vara bedömande.

Ha människor som du känner att du kan lita på för att hjälpa dig att sluta röka. Gör dem medvetna om att deras stöd är nyckeln, men att de inte bör vara bedömande. Du bör informera dem om att det är troligt att du kommer att vara i dåligt humör till en början och att du förmodligen inte kommer att tänka klart. Att sparka rökvanan kan vara det svåraste du någonsin har gjort och stöd från vänner och familj är avgörande.

Nicotine Replacement

Nikotinersättningsbehandling är ett bra alternativ. Uttagssymtom inkluderar depression, slöhet och irritabilitet. Begär kan vara mycket svårt att hantera. Nikotinersättningssystem hjälper dig att hantera begäret. Forskning visar att nikotinersättningsprodukter som gummi, lappar eller pastiller kan fördubbla framgångsgraden för att sluta. Använd dock inte dessa produkter om du fortfarande röker.

TIPS! Att undvika triggers som får dig att begära en cigarett är avgörande för att sluta helt. Till exempel, om du alltid röker när du pratar i telefon, än du behöver hitta något annat att göra med dina händer, eller gå till ett annat rum för att prata så att du inte tänker på att tända en cigarett.

Besök din läkare om du vill sluta röka. Din husläkare kan erbjuda remisser och resurser som du annars inte har tillgång till. Om situationen kräver det kan din läkare förskriva mediciner för att sluta röka.

En viktig faktor när det gäller att sluta är ditt positiva tänkande och din motivation att sluta. Allt du behöver göra är att inse hur ditt liv kommer att bli så mycket bättre när du äntligen har slutat. Ditt andetag blir mycket bättre, din hälsa kommer att förbättras och du kommer att ha lite extra pengar för din budget varje månad. Medan många svarar på negativ förstärkning kan en positiv syn också vara mycket kraftfull.

När du börjar din resa till en rökfri livsstil, planera en serie belöningar när du når vissa milstolpar. Skriv ner en lista över belöningar du tillåter dig när du slutat röka en dag, en vecka och en månad. Lägg upp listan där du ser den regelbundet. Du kanske blir förvånad över hur mycket dessa belöningar kan motivera dig att övervinna hinder.

TIPS! Du behöver inte gå igenom det här ensam. Samla en stödgrupp av icke-rökare vänner och familj för att hjälpa dig när du kämpar.

Hitta stöd genom att gå med på onlineforum eller samhällen för dem som försöker sluta. En snabb sökning kommer att få ett överväldigande antal webbplatser för personer som vill sluta röka. Du kanske ser att det kommer att hjälpa dig att titta på hur andra har slutat. Om du har ett stödsystem som består av andra som avslutar kommer det att hjälpa dig att hantera eventuella problem du kan ha.

Nu har du en bättre uppfattning om vad som är involverat i att sluta för gott. Miljontals människor har framgångsrikt gjort rökning till en tidigare vana. Du kan också! Inkorporera de tips du har lärt dig här i din plan för att sparka denna vana för gott.



Source link