Att leva ett rökfritt liv – tips för att slutligen sluta röka


Många människor vet inte hur man faktiskt försöker sluta röka, och i många fall uppstår svårigheten helt enkelt på grund av brist på information om hur man ska sluta. Som det är med något, ju mer kunskap du har om något, desto mindre förvirrande blir det. De råd som ingår i den här artikeln kommer att tillåta vem som helst att ha den vana.

Du måste göra din rökupphörning så mycket som möjligt.Alla att kyla kalkon är definitivt inte framgångsrik.Det handlar om 95% chans att du misslyckas om du använd den här metoden. Eftersom nikotin är väldigt beroendeframkallande bör du använda någon typ av terapi, medicinering eller terapi kan vara till hjälp. Detta kommer att öka din sannolikhet för att sluta vara mindre svår.

Se till att du tar upp en dag i taget. Att ge upp tobaksvanan är en långsam process. Ta varje dag som det kommer och koncentrera dig på att inte röka den dagen, kommer dina ansträngningar att sluta samlas in i en rökfri framtid.

TIPS! När du känner önskan att röka, försök att skjuta upp din cigarett så länge som möjlig. Säg dig själv att du måste ta en promenad innan du kan röka, eller till och med bara avsluta ett stort glas vatten innan du röker.

Se till att du får mycket vila om du slutar röka. För många individer ökar begäret efter cigaretter under sena nätter. Du är mer benägna att vara ensam sent på kvällen och kan smyga en rök eftersom ingen är i närheten för att fånga dig under dessa timmar. Om du får en hel natts sömn, är du mycket mer benägna att sluta röka för gott.

Försök äta hälsosamt för att bekämpa alla vikt som är resultatet av att sluta röka Detta hjälper till att kontrollera din hälsa genom att njuta av några hälsosamma produkter medan du stoppar viktökningen i dess spår.

Om till exempel dina triggers inkluderar rökning under körning är det viktigt att justera hur du gör sådana saker eller gå till en annan utrymme att prata så att du inte tänker tända en cigarett. Försök hitta något för att ta bort tankarna från distraktion som kommer att fungera som ett substitut.

TIPS! Det är viktigt att närma sig din resa genom att fokusera på en enda dag i taget. Kom ihåg att sluta alltid kommer att vara en process, och det händer vanligtvis inte över natten.

Det första steget i något program för att sluta röka är att göra ansträngningen innan du räknar ut hur du ska göra det. De flesta misslyckas på grund av en negativ tankeprocess. Du kan stärka din beslutsamhet genom att ständigt påminna dig om de många orsakerna till att du vill sluta.

Prata med din läkare om du planerar att sluta röka. Din läkare kan ha ytterligare resurser eller metoder för att sluta röka som du behöver sluta.

För att förhindra att du lämnar dina nikotinabstinenssymtom, leta efter hälsosammare metoder för att hantera stress. Du kan prova nya fritidsintressen, föra en dagbok eller boka massage på ett vanligt schema. När du har driftstopp kan du försöka omge dig med några trevliga distraktioner som att gå ut med vänner, chatta med en vän, schemalagda chattar med vänner eller nya spel.

TIPS! Din läkare kan hjälpa dig att sluta när allt annat strategier misslyckas. Det finns ett antal receptbelagda läkemedel som underlättar att avsluta, inklusive några antidepressiva läkemedel.

Minska mängden cigaretter du röker lite varje dag. Detta kan börja processen för att eliminera rökning. Försök vänta minst en timme efter att du vaknat innan du har din första morgoncigarett. Du kan också försöka bara röka bara en halv cigarett snarare än en hel för att minska rökningen.

De flesta människor slutar inte lyckas röka första gången de försöker. Sluta bara och vara en icke-rökare så länge som möjligt. Om du misslyckas och har en cigarett ska du skapa ett nytt slutdatum. Lär dig varje gång vad som gick fel och sträva efter att sluta längre nästa gång.

Det bästa råd du kan få för att sluta röka är bara att sluta röka. Att stoppa är det enda sättet att starta din resa. Avsluta bara – och börja inte göra det igen. Denna metod kan verka något hård. Det har faktiskt visats att denna metod kan vara ganska effektiv.

TIPS! Tänk på att använda nikotinersättningsalternativ när du slutar röka. Denna typ av terapi syftar till att minska symtomen på nikotinabstinens, inklusive depression, rastlöshet och irritabilitet.

Nu är det dags att sluta röka. Försök inte att sätta upp ett datum för att sluta för framtiden, gör idag DET! Att sluta i dag kommer att hindra dig från att ta ytterligare ett steg mot en försvagande eller dödlig sjukdom. Du håller också din familj från att falla offer till begagnad rök, vilket gör det till en större motivation att sluta.

Lungekapacitet

Träning kan öka din lungkapacitet och uppmuntra till läkning, eftersom din lungkapacitet omedelbart börjar förbättras. Regelbunden träning hjälper också till att avvärja en del av den troliga viktökningen. Endorfinerna som släpps under träningen kan uppfylla ditt humör och hjälpa dig att minska svårighetsgraden av abstinenssymtom.

TIPS! Innan du börjar måste du göra ett åtagande att sluta. Det vanligaste skälet till återfall är misslyckandet med att fullständigt förbinda sig beslutet att sluta röka.

I stället för att tro att du ”måste” sluta, se det som en gåva till dig själv. Tänk på hur det kommer att förändra ditt liv och hur misslyckas med att sluta kommer att påverka din hälsa på lång sikt. Detta kommer att hålla dig en god anledning att sluta och gör att sluta verkar omedelbart viktigt.

Sluta röka

När du håller på att sluta röka, koncentrera dig på att äta frukt, frön, frön och nötter. Att äta kalorifattigt och hälsosamt hjälper människor att sluta röka på många sätt. För det första: Att ha munnen och händerna ständigt göra något kan ersätta beteendemässiga rörelser för rökning. Att äta dessa livsmedel regelbundet kan också hjälpa till att bromsa din vikt att du slutar röka. Näringsämnena kan till och med förbättra hur du känner dig under uttag.

TIPS! Planera en strategi för att hantera stress nu när du inte röker längre. Du kan prova nya fritidsintressen, massage eller ansträngande träning under topplysten.

Rådgivning kan hjälpa dig att sluta smaka. Det kan vara underliggande känslomässiga skäl kopplade till din rökning. När du har hanterat det aktuella problemet kan du bättre sluta.

Skapa en muntlig lista över de viktigaste orsakerna till att du måste sluta röka. Varje gång du känner att din beslutsamhet vakar, upprepar du skälen till att du slutar tills du inte vill ha tobak. Detta är värdefullt sätt att fokusera din uppmärksamhet bort från tillbakadragande och mot positivitet.

Du bör veta hur viktigt det är att lära sig mer om de rätta teknikerna för att sluta röka. När du har förstått vilka metoder som fungerar bäst för dig är det mycket lättare att sluta röka än du förväntat dig. Tillämpa vad du har lärt dig i artikeln ovan, och du bör hitta framgång med att sluta röka.

TIPS! Öva dig på att bli ett bra kvitto tills du kan sluta röka permanent. Många rökare var tvungna att försöka flera gånger innan de lyckades sluta.

Många människor vill ta reda på Array, men har lite problem med att förstå dem. Lyckligtvis kommer du att kunna hitta all information du behöver här. Använd den information du har lärt dig och bli upptagen.



Source link